A seta hè senza dubbitu un materiale lussuosu è bellu utilizatu da i ricchi di a sucietà. À traversu l'anni, u so usu per federe, maschere per l'ochji è pigiami, è sciarpe hè statu aduttatu in diverse parti di u mondu.
Malgradu a so pupularità, solu poche persone capiscenu da induve venenu i tessuti di seta.
U tissutu di seta hè statu sviluppatu per a prima volta in a Cina antica. Tuttavia, i primi campioni di seta sopravvissuti si ponu truvà in a presenza stessa di a fibroina di a proteina di seta in i campioni di terra di duie tombe in u situ neoliticu di Jiahu in Henan, chì datanu di l'85000.
Durante l'epica di l'Odissea, 19.233, Ulisse, pruvendu à ammuccià a so identità, a so moglia Penelope hè stata dumandata nantu à i vestiti di u so maritu; ella hà dettu ch'ella purtava una camisgia chì brillava cum'è a pelle di una cipolla secca, ciò chì si riferisce à a qualità lucente di u tissutu di seta.
L'Imperu Rumanu apprezzava tantu a seta. Cusì cummerciavanu a seta a più cara, chì era a seta cinese.
A seta hè una fibra proteica pura; i cumpunenti principali di a fibra proteica di a seta sò a fibroina. E larve di certi insetti producenu fibroina per furmà bozzoli. Per esempiu, a seta più ricca hè ottenuta da i bozzoli di e larve di u bacu di seta di gelso chì hè allevatu cù u metudu di a sericultura (allevamentu in cattività).
L'allevamentu di pupe di vermi di seta hà purtatu à a pruduzzione cummerciale di seta. Di solitu sò allevati per pruduce un filu di seta di culore biancu, chì manca di minerali in superficia. À u mumentu, a seta hè avà prudutta in grande quantità per diversi scopi.
Data di publicazione: 22 settembre 2021